Πρόκειται για τον οδικό άξονα Λαμία – Καρπενήσι και ειδικότερα για τα τμήματα Σταυρός Λαμίας – Καστρί και Νεοχωράκι – σήραγγα Τυμφρηστού, συνολικού μήκους 22 χιλιομέτρων.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 100 εκατ ευρώ και ήδη οι προετοιμασίες προκειμένου ο διαγωνισμός να βγει στον αέρα μέσα στο επόμενο διάστημα, προχωρούν.
Το νέο οδικό τμήμα, για το οποίο προβλέπεται η σύνδεση του με τον Ε65, θα διαθέτει 1+1 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα με μεταλλικό στηθαίο, με στόχο να μετατραπεί σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο της Στερεάς Ελλάδας.
Η κατασκευή του Οδικού Άξονα “Λαµίας – Καρπενησίου”, αφορά τις προοπτικές εξυπηρέτησης των άλλων όμορων γεωγραφικών ενοτήτων σε επίπεδο Κεντρικής Ελλάδας. Ο υφιστάµενος δρόµος, ο οποίος διέρχεται μέσα από όλους τους οικισµούς της περιοχής, προ πολλών ετών δεν καλύπτει τις ανάγκες και πολύ περισσότερο τις σύγχρονες απαιτήσεις.
Με την κατασκευή του νέου οδικού άξονα η διαδρομή από το Καρπενήσι μέχρι τη Λαμία θα μειωθεί κατά 25 λεπτά.
Να σημειωθεί ότι πρόσφατα ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός επέρριψε ευθύνες στις προηγούμενες ηγεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Δημοσίων Έργων, καθώς δεν είχαν προχωρήσει οι μελέτες του έργου οι οποίες παρέμειναν στα συρτάρια επί πολλούς μήνες.
Η σημερινή ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ ζήτησε επίσπευση των διαδικασιών για να προχωρήσουν οι διαδικασίες υλοποίησης του οδικού άξονα. .
Υπενθυμίζεται ότι το 2018 με επιστολή του ο τότε Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Κώστας Μπακογιάννης, προς τον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη αναφέρθηκε σε τρία μεγάλα έργα που δεν προχωρούσαν ακόμη και για 30 μήνες, παρά το γεγονός ότι, είτε είχε εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή τους, είτε η Περιφέρεια είχε αναλάβει να τα χρηματοδοτήσει.
Μεταξύ αυτών και η μελέτη του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι (Τμήμα Νεοχωράκι – Ανατολικό στόμιο σήραγγας Τυμφρηστού, που αν και είχε εγκριθεί πίστωση 6 εκατ. ευρώ, μετά από 30 μήνες δεν είχαν υπογραφεί καν οι συμβάσεις για την υποβολή προκαταρκτικών μελετών.
Ελένης Μπότα
Πηγη: capital.gr