Το τμήμα αυτό, που εντάσσεται στον ευρύτερο άξονα της διαγώνιας οδού και πιο συγκεκριμένα στο κομμάτι Γραβιά-Άμφισσα, το οποίο συνολικά είναι ώριμο μελετητικά και αποτελεί κορυφαία διεκδίκηση της τοπικής κοινωνίας, έχει μήκος 4,7 χιλιόμετρα και η κατασκευή του έχει προαναγγελθεί ήδη από τον Μάιο του 2019, στις παραμονές των αυτοδιοικητικών εκλογών. Έκτοτε, ωστόσο, συνάντησε προσκόμματα στην πορεία υλοποίησής του, με κυριότερο το ζήτημα των απαλλοτριώσεων.
Η προώθηση του τμήματος αυτού ενέχει σημαντική πρακτική αλλά και συμβολική αξία. Η δραστική βελτίωση του οδικού άξονα προς τη Λαμία και ευρύτερα η σύνδεση με την ΠΑΘΕ αποτελεί ουσιαστική αναπτυξιακή προϋπόθεση για το νομό συνολικά, ενώ σε συμβολικό επίπεδο επιτείνει την ανάγκη προόδου στη διεκδίκηση συνολικά της “διαγώνιας” οδού και πρωτίστως των ώριμων μελετητικά κομματιών, όπως το Άμφισσα-Γραβιά και το Ιτέα Γαλαξίδι.
Ο προϋπολογισμός του τμήματος Γραβιά-Βάριανη είναι 15 εκ € και η χρηματοδότηση προέρχεται από από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας (ΠΕΠ 2014-2020). Το έργο θα δημοπρατηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και πέραν του κύριου κατασκευαστικού υποέργου των 13.500.000 ευρώ, περιλαμβάνει τρία ακόμη υποέργα ως εξής: Μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, με προϋπολογισμό 800.000 €, αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες, προϋπολογισμού 200.000 €, απαλλοτριώσεις προϋπολογισμού 500.000 ευρώ.
Η Πράξη αφορά στην αναβάθμιση του τμήματος: «Τέλος Παράκαμψης Γραβιάς – Ισόπεδος Κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη» του οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο συνολικού μήκους 4,70km. Το εν λόγω τμήμα ξεκινά μετά το πέρας της παράκαμψης Γραβιάς στη χιλιομετρική θέση 9+300 με βελτίωση ως επί το πλείστον της υφιστάμενης οδού στην περιοχή του Στενορέματος, όπου εκεί ο οδικός άξονας κινείται παράλληλα με το ρέμα από τη Χ.Θ. 10+000.
Για στρατηγική προτεραιότητα της περιφερειακής Αρχής συνολικά ως προς τον άξονα Θερμοπύλες – Αντίρριο έκανε λόγο ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας με αφορμή την πρόοδο που σημειώνεται στο τμήμα Γραβιά-Βάργιανη της εθνικής οδού Λαμίας-Άμφισσας. “Τόσο το τμήμα που ξεκινά, όσο και όλος ο άξονας Θερμοπύλες – Αντίρριο, είναι για εμάς έργο στρατηγικής προτεραιότητας”, τόνισε ο Φάνης Σπανός και κατέληξε ως εξής: “Σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών ξεπεράσαμε τα προβλήματα και έτσι ένα ακόμη συμβολικό και ουσιαστικό βήμα για τον «διαγώνιο άξονα» της Φωκίδας γίνεται πραγματικότητα”.
[το άρθρο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Εν Δελφοίς και το fokidanews.gr και αναδημοσιεύεται στην EURACTIV.gr στο πλαίσιο του έργου «Η Συνοχή Δίπλα μας»]
πηγή euractiv.gr