Φέτος, για έκτη χρονιά η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας και ο σύλλογος Φίλοι της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς, και στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Δήμου Λεβαδέων ΤΡΟΦΩΝΙΑ 2019, συνδιοργανώνουν την έκθεση της Ομάδας Φωτογραφίας της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς.
Ο τίτλος της έκθεσης είναι «Γυναίκα», θέμα που επιλέχθηκε, για τρίτη συνεχή χρονιά, σε συνεργασία με το Τροφώνιο Ωδείο και την κ. Παναγιώτα Καρακούση, αφού οι φωτογραφίες αρχικά παρουσιάστηκαν και πλαισίωσαν την ομότιτλη συναυλία του Ωδείου, την ημέρα της Ευρωπαϊκής Μουσικής στις 21 Ιουνίου.
Η έκθεση πραγματοποιείται στο ισόγειο του Νερόμυλου 13 έως 20 Σεπτεμβρίου 2019.
Ανοικτά καθημερινά 6:30−9:30 μμ. & Σάββατο − Κυριακή 10 πμ.−1:30 μμ. & 6:30−9:30 μμ.
Στα εγκαίνια, την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου και ώρα 8 μμ., θα γίνει προβολή σε ηλεκτρονική μορφή των φωτογραφιών της κεντρικής θεματικής της Photobiennale 2018 που αποτελείται από δύο διεθνείς ομαδικές εκθέσεις που παρουσιάστηκαν στο Μουσείο Φωτογραφίας και στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης (28/9/2018 – 29/3/2019, Θεσ/νίκη) με τίτλο «Capitalist Realism : Συντελεσμένο Μέλλον | Παρελθόν Διαρκείας» και τον ομότιτλο συλλογικό τόμο (Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, 2018), από την επιμελήτρια της έκθεσης Πηνελόπη Πετσίνη.
Λίγα λόγια για την Πηνελόπη Πετσίνη:
Γεννήθηκε στο Βουκουρέστι το 1973. Σπούδασε φωτογραφία στην Αθήνα και στη Βρετανία (University of London, Goldsmiths College και University of Derby) με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. Είναι διδάκτωρ των τεχνών και των ανθρωπιστικών επιστημών με ειδίκευση στη φωτογραφία. Εργασίες της έχουν παρουσιαστεί σε συνέδρια και έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά. Έχει επίσης επιμεληθεί σειρά εκθέσεων και εκδόσεων σχετικές με τη φωτογραφία και τις εικαστικές τέχνες. Φωτογραφικό της έργο έχει εκτεθεί και δημοσιευτεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι ερευνητική υπεύθυνη στο μεταδιδακτορικό πρόγραμμα «Η λογοκρισία στον κινηματογράφο και στις εικαστικές τέχνες» στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου.
Λίγα λόγια για τη διπλή έκθεση:
Η έκθεση Capitalist Realism εμπνέεται υπό την ευρεία έννοια από τον όρο που εισήγαγε ο Μark Fisher στο ομώνυμο βιβλίο του. Αν ο μεταμοντερνισμός αποτέλεσε την πολιτισμική λογική του ύστερου καπιταλισμού, ο καπιταλιστικός ρεαλισμός αποτελεί σήμερα την πολιτισμική λογική του δόγματος TINA (There Is No Alternative, «δεν υπάρχει εναλλακτική»). Η έκθεση επιχειρεί να αναδείξει ζητήματα που συντελούν στη δημιουργία ή στην επιδείνωση των οικονομικών κρίσεων στο διεθνές περιβάλλον, σε σύγχρονο και ιστορικό ορίζοντα. Ζώντας σε ένα ατελείωτο «αιώνιο τώρα», δεν φαίνεται πλέον να μπορούμε να φανταστούμε ένα μέλλον που μπορεί να είναι διαφορετικό από το παρόν. Όπως λέει ο ίδιος ο Fisher, «είναι ευκολότερο να φανταστεί κανείς το τέλος του κόσμου παρά το τέλος του καπιταλισμού».
Follow us: