Πλησιάζοντας στην περίοδο της Αποκριάς και αλλάζοντας σιγά σιγά διάθεση, είναι στιγμή να αναφερθούμε σε αυτό το ‘’σκηνικό΄΄ που λαμβάνει χώρα, με τις μεταμφιέσεις, τα περίτεχνα μακιγιάζ και την δημιουργικότητα που μας καταλαμβάνει! 

Είναι αξιοσημείωτο ότι η ζωγραφική του σώματος είναι η πρώτη μορφή έκφρασης που χρησιμοποιήθηκε από την απαρχή της ανθρωπότητας, και που συναντάται σε όλους τους πολιτισμούς και τις ηπείρους.

Πολύ πριν από την εμφάνιση της γλώσσας και των λέξεων ο άνθρωπος ανακάλυψε τη ζωγραφική του σώματος, μια οπτική γλώσσα που χρησιμοποίησε προκειμένου να εκφράσει την ιδιαιτερότητά του, να καθορίσει τη θέση του στην ομάδα ή τη φυλή, να σαγηνεύσει το αντίθετο φύλο και να εκφοβίσει τους εχθρούς του κατά τις πολεμικές συμπλοκές.

Η τέχνη της ζωγραφικής του σώματος στη σύγχρονη εποχή εμφανίστηκε στη Γαλλία, κατά τη δεκαετία του 1980, και εξαπλώθηκε γρήγορα σε όλη την Ευρώπη.

Σήμερα διεξάγονται διαγωνισμοί στην ζωγραφική σώματος, ενώ κάθε χρόνο στην Αυστρία γίνεται το Παγκόσμιο Φεστιβάλ Βody painting.

Καλλιτέχνες από ολόκληρο τον κόσμο ζωγραφίζουν τις δημιουργίες τους πάνω σε ανθρώπινους καμβάδες και τα αποτελέσματα είναι φαντασμαγορικά.

Και φτάνουμε λοιπόν στο ΄΄μασκάρεμα΄΄ στο οποίο αναδεικνύεται μια σημαντική πτυχή των αποκριών που αφορά τη μεταμφίεση: ο άνθρωπος φορώντας τη μάσκα και τη στολή αισθάνεται ότι παραμερίζει τη δική του προσωπικότητα, την εικόνα του απέναντι στους άλλους ανθρώπους και το ρόλο του στην κοινωνία, και νιώθει ότι έχει την ευκαιρία να αφήσει ελεύθερα κάποια άλλα ένστικτά του και συμπεριφορές που δίσταζε υπό κανονικές συνθήκες να εκδηλώσει. Ακόμη όμως κι αν δεν είχε τέτοιες τάσεις, ενθαρρύνεται να τις καλλιεργήσει μιμούμενος τους άλλους.

Η θεωρία όμως για να γίνει πράξη ,θέλει τις κατάλληλες συμβουλές και η αλήθεια είναι ότι μπορεί να έχεις βρει το τέλειο κοστούμι για τις απόκριες , αλλά χωρίς το κατάλληλο αποκριάτικο μακιγιάζ το αποτέλεσμα δεν θα είναι τόσο εντυπωσιακό όσο θα ήθελες. Γι’ αυτό και πολλές φορές ξεκινάμε πρώτα από το μακιγιάζ που θέλουμε και μπορούμε να κάνουμε και έπειτα ψάχνουμε να βρούμε την στολή, ή πιο απλά φοράμε τα ρούχα που ταιριάζουν στο συγκεκριμένο look.

Το μακιγιάζ προσώπου (face painting) με υποαλλεργικές, μη τοξικές βαφές αποτελεί καλύτερη επιλογή από τις μάσκες που μπορεί να εμποδίζουν την όραση και να δυσκολεύουν την αναπνοή.

Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται στο αποκριάτικο μακιγιάζ είναι υδατοδιαλυτά. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σφουγγάρι λάτεξ παρόλο που υπάρχει μεγάλη ποικιλία σφουγγαριών, για να τοποθετήσουμε το χρώμα – βάση και στην συνέχεια με πινέλο να φτιάξουμε τις λεπτομέρειες και τις λεπτότερες γραμμές.

Τα χρώματα αυτά είναι ιδιαίτερα εύχρηστα γιατί στεγνώνουν εύκολα, είναι σταθερά  και αφαιρούνται γρήγορα με απλό πλύσιμο με νερό.  Έτσι τα παιδιά που τα χρησιμοποιούν συνήθως για να βάψουν το πρόσωπό τους δεν ταλαιπωρούνται κατά την αφαίρεσή τους.

Επίσης, καλή ιδέα είναι να προμηθευτούμε μια αρκετά μεγάλη σειρά πινέλα μακιγιάζ. Χρησιμοποιούμε πινέλα είτε φυσικής , είτε συνθετικής τρίχας τα οποία είναι και πιο οικονομικά.

Άλλο υλικό που χρειάζεται είναι η χρυσόσκονη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με εντυπωσιακά αποτελέσματα στο πρόσωπο, αρκεί να βεβαιωθούμε ότι έχουμε χρησιμοποιήσει ζελέ ώστε να κολλήσει καλά στο πρόσωπο. Δεν πρέπει να μπαίνει κοντά στα μάτια και ούτε να χρησιμοποιείται στα πολύ μικρά παιδιά, για να αποφύγουμε τα ατυχήματα.

Για κάποια ειδικά εφέ όπως ουλές, ή για να αλλάξουμε το σχήμα σε ορισμένα μέρη του προσώπου όπως η μύτη, το μέτωπο και το πηγούνι, χρησιμοποιούμε ειδικό κερί.

Μια καλή ιδέα για κατασκευή βαφής στο σπίτι σας προτείνεται παρακάτω.

Αναμίξτε τα ακόλουθα υλικά: • 1 κουταλιά της σούπας αλεύρι σιταριού • ½ κουταλιά της σούπας νερό • ½ κουταλιά της σούπας ενυδατική κρέμα • 2 σταγόνες χρώμα ζαχαροπλαστικής που επιθυμείτε.

Ευτυχώς σύμμαχός μας στη εφαρμογή οποιουδήποτε αποκριάτικου μακιγιάζ είναι το

 Διαδίκτυο  όπου μπορούμε να ανατρέξουμε για βοήθεια.

Λοιπόν…..είστε έτοιμoi;;;

ΤΜΗΜΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ 1ου ΕΠΑΛ-ΕΚ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ

ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ –ΠΡΟΝΟΙΑΣ

Οι υπεύθυνες καθηγήτριες: ΜΕΛΙΝΑΚΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ,ΑΛΑΦΡΟΠΑΤΗ  ΙΩΑΝΝΑ,ΤΣΟΡΒΑΝΤΖΗ ΕΛΕΝΗ

Follow us: