Επτά στους 10 βλέπουν ύφεση
ΣΟΣ εκπέμπουν οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί
Καθόλου αισιόδοξοι δεν είναι οι Έλληνες για την “εξοδο από τα μνημόνια”, καθώς το πρώτο τρίμηνο του 2018 τους βρίσκει στο ίδιο επίπεδο με αυτό του δευτέρου εξαμήνου του 2017, σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen.
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο α’ τρίμηνο 2018 ανέρχεται στις 61 μονάδες, παραμένοντας οριακά σταθερός με το γ’ και δ’ τρίμηνο του 2017 που ήταν στις 60, όμως παραμένει σημαντικά χαμηλότερος από τον ευρωπαϊκό δείκτη, που είναι στις 86 μονάδες.
Επτά στους δέκα Έλληνες (74%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση με πτωτική τάση σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης χρονιάς (78%) κι επιπλέον, το 75% των ερωτώμενων αμφιβάλουν ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες!
Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα εξακολουθεί να καταλαμβάνει την 1η θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την οικονομία (27%) και τα χρέη /οφειλές του νοικοκυριού (25%).
Οι τρεις αυτές ανησυχίες εξακολουθούν να ξεχωρίζουν σταθερά ανάμεσα στους Έλληνες καταναλωτές από το 2013 και ακολουθεί ο τομέας τής προσωπικής υγείας.
Το α’ τρίμηνο του 2018 δύο στους 10 Έλληνες ανησυχούν για τον πόλεμο (19%) αναδεικνύοντάς την ως την πέμπτη ανησυχία, με σημαντικά υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (10%).
Τέλος, 7 στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους και συγκεκριμένα, οι τρεις κύριες ενέργειες τους για περικοπή των εξόδων συνεχίζουν να εντοπίζονται στην μείωση των δαπανών μέσω της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (69%), των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (69%) και στα έξοδα για ρουχισμό (61%).
Follow us: